ellenmkarlsson.blogg.se

En blogg om utbytesstudier i Mexiko om terminen på Tec de Monterrey i Guadalajara.

Elite de emprendedor

Publicerad 2014-11-26 05:59:39 i Allmänt, skola,

Kommer ni ihåg att jag berättat om ett företag som vi har startat, alltså kommit på en affärsidé som vi sedan utvecklat, gjort intervjuer, egen hemsida osv? Kursen som vi har detta projekt i avslutades med en tävling bland alla elever som tar kursen på Tec de Monterrey och jag tror att det är runt 300 elever och kanske 40-50 olika team.
Min grupp har utvecklat en idé som vi valt att kalla Fast Insights och det är med enkla ord en coaching/ Consulting plattform för små och medelstora företag här i Mexico, där företagen har möjlighet att få experthjälp från ett nätverk av experter.
 
Förra veckan var första deltävlingen och från den tävlingen gick 12 lag vidare och vi var ett av dem, även den andra gruppen i vår klass gick vidare. Så idag var finalen och själva tävlingsmomentet är en rocket pitch på 3 minuter samt 1 minut till att visa prototyp. Juryn bestod av 6 stycken professionella domare som alla satte sitt betyg och hade möjlighet att ställa frågor efter pitchen. Presentationen gick tyvärr inte helt felfritt men ändå riktigt bra och det slutade faktiskt med en andraplats för vår del, hur kul som helst! Tråkigt nog så var det bara en poängs skillnad upp till ettan, tycker alltid det svider att förlora med liten marginal mer än med större men så är det ibland och jag är stolt och glad över en andra plats!
 
 
Diplom för tävlingen
 
Det var business formellt som gällde i klädväg så det var bara att slänga på sig kavaj och grejer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

En student på äventyr i Mexico, Guadalajara som i vanliga fall studerar på Internationella handelshögskolan i Jönköping. Följ med i min vardag med allt vad det innebär som utbytesstudent på andra sidan jorden.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela